:D Csn dårååå

När mina studiekamrater får CSN så payar jag CSN!
vet ni vad det värsta är?
Räntan
Den är hälften av lånet varje år.. ex:
I år ska jag betala 8000 sammanlagt (2000 i kvartalet)
Detta enligt årsredovisningen är 2500 RÄNTA! alltså betalar jag bara 5500 av lånet...
Det är bissart. På tio år betalar jag 25000 bara i ränta plus 55000 i lån..
Ni ska veta att en person med 300 000 tusen i lån har en ränta som ingen vill drömma om!
Förstår ni nu varför jag inte tar CSN? Hur jobbigt det än är?

Om jag ngn gång vinner en summa pengar från ingenstans, ska det betalas csn direkt för denna räntan är ju bissarrrr!

jag hopppas verkligen, ska gudarna veta, att det funkar bra med mitt jobb fram tills sommaren 2012! För CSN jag vill aldrig mer ta ngt lån av er! ALDRIG!

Vill inte skrämma er med CSN, men ska man ta CSN ska man nog fundera på hur mkt man egentligen behöver för det är värt att jobba lite mer:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0