Heja di blååå

Jag röstade blått, de blåa vann.. tycker dom har bra politik. Ingen e perfekt absolut inte. Men de andras jävla tjat om att alla ska ha det lika e bara skitsnack. Folk lyckas bättre idag, du ska jobba för ditt bröd inte sitta på häcken och klaga.
ja står för mänskliga rättigheter men jag anser samtidigt att det finns alldeles för många (läs : ej alla) som är "sjukskrivna" men säkert hadekunnat jobba på ngt jobb?
det finns stillasittande jobb, hemmajobb, tysta jobb, skrikiga jobb, rörliga jobb osv osv. Vissa snackar bara skit om att de inte kan jobba för att de har lite ont. (vilket vissa har men långt ifrån alla) Med detta får jag nog tillägga att jag förstår de som har det svårt att de röstar på de andra, eftersom erfarenheten sträcker sig långt.
Ja har erfarenhet av sjukskrivningar, invandring ex. de som e sjukskrivna ja sett har faktiskt alternativ, vissa har använt de vissa inte, asylsökande som lärt sig svenska ordentligt och kämpat sig ut i arbetslivet precis som vi "svenskar" Visst är politiken en stor del av utfrysningen, meen jag har precis läst en del uttredningar och det är INTE det de röda har jobbat med, tvärtom.

Jag vill ha klasskillnad för det får människor att sträva efter ngt mer.

Sen finns det saker jag inte gillar me di blå, meen de vinner lätt min röst ändå.

Plus, vem vill leva i ett land med massa gnälliga folk som inte gör nt åt det? ;)

Dock e det lite hemskt att SD e med i svängarna... Men gott folk, Regeringen lär faktiskt förstå att Det finns problem i Sverige de måste lösa. Hur en så stor grupp människor annars kan vara så missnöjda?

 

Jaja, med det sagt fortsätter jag fyra år i alliansens häck! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0