22 ->28

Dag 22 - Det här upprör mig

Våld i alla dess former. Psykiskt som fysiskt. Jag kan inte förstå hur en människa kan må så dåligt att den får kickar av att sparka på den som ligger !?! Hur tänkte våldtäcksmannen? att den personen inte ska få uppleva sexet som ngt bra? Att det vore jobbigt att skaffa barn pga att ngn människa inte får till det med ngn frivillig? eller får kick av det? Jag tar avstånd från alla våldsmänniskor ( som ja känner till) tyvärr oxå offret ibland, men man kan ju inte göra allt. :/   På tal om det, hur uppfostrar man ett barn till att inte få kickar av våld? Uscccha

Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Kärlek / Lycka.... att få känna mig tillfreds med mig själv och min tillvaro får mig att må bra...

Dag 24 - Det här får mig att gråta

Ärligt?? Döden, att tänka på ngn av mina nära som bortgångna får mig att storböla. Jag har liksom bara upplevt naturlig död (Mormor & Kisen RIP) och då hinner man oftast ställa om sig innan. Men om ngn plötsligt skulle gå bort... nääää... Där har vi förklaringen till att ja grät mig igenom Allt för min syster.

Dag 25 - En första

??? what?

Dag 26 - Mina rädslor

Spindlar, insekter av alla dess slag och ormar etc... Sen är jag rädd för naturkrafter, vet inte varför men kan få panik ibland på sjön el när det är oväder...

Dag 27 - Min favoritplats

Jäättte svårt juhe...Men det är nog hemma hos föräldrarna... I mina drömmar är det i Thailand på Koh pnangang

Dag 28 - Det här saknar jag

Ungdomen.. När allt var så lätt och ingenting var komplicerat.. längtan o kraven efter fast jobb, fast boende fast förhållande osv.. det fanns inte och man mådde därefter också!
I want to be free... people I want to be so free from this world sometimes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0